Biscuiți sărați, lipii sau blat de pizza din făină de banane verzi

Biscuiți sărați, lipii sau blat de pizza din făină de banane verzi

Ce poți să prepari dintr-o pungă de făină de banane verzi? Eu în ultima vreme îmi fac acest aluat, pe care îl pot folosi pentru a prepara biscuiți sărați sau blat de pizza sau și mai bine, lipii. Este atât de ușor de făcut, de păstrat și tare gustos.

Despre acestă făină de banane verzi v-am mai vorbit un pic și în postarea despre Checul cu banane. Dar o să vă mai scriu odată și aici despre avantajele ei. Făina de banane verzi a devenit populară în ultimul timp în rândul persoanelor care au boala celiacă, evită glutenul sau își doresc o alimentație mai sănătoasă și caută alternative la făina de cereale. Este folosită de mult timp în Africa și America Centrală și în principiu poate înlocui făina de grâu în orice rețetă, atât timp cât punem cam cu 25% mai puțină.

Marele ei beneficiu este amidonul rezistent pe care îl conține. Acesta ajută la scăderea zahărului din sânge, crește starea de sațietate și ajută la formare de bacterii bune în intestin. Făina de banane verzi se poate consuma și crudă, ca și supliment alimentar. Se poate adăuga în smoothie-uri sau în batonae și biluțe energizante.

Mai întâi am folosit acest aluat pentru a face biscuiți sărați. Aceștia sunt perfecți pentru a fi mâncați cu guacamole ( rețeta aici ) , cu pate de ficat ( rețeta aici ) sau chiar simpli, ca snack. Peste cei din poza de mai jos am presărat câțiva fulgi de drojdie inactivă. Aceștia îi dau un ușor gust de brânză și în plus au o mulțime de vitamine și minerale.

Apoi am avut o perioadă în care mi-a fost poftă de pizza. Am încercat tot felul de variante de blat care nu mi-au plăcut și apoi mi-a venit ideea să folosesc această rețetă. Și a fost una bună pentru că gustul e comparabil cu cel al aluatului din făină de grâu. Ca și topping se pot folosi sosuri roșii fără roșii sau sosuri pesto de casă ( acesta cu spanac e foarte bun! ) , legume de tot felul (ceapă, cuperci ) și carne gătită, bacon, cârnăciori de casă. Pentru gustul de brânză se pot presăra câțiva fulgi de drojdie inactivă ( eu folosesc acestă marcă sau alte mărci de drojdie inactivă bio pe care le găsesc online sau în magazinele naturiste ).

Ultima descoperire, și preferata mea, a fost folosirea acestui aluat pentru a face un fel de lipii. Prepar mai mult aluat în avans și îl țin în frigider în folie alimentară mai multe zile. Lipiile le prepar pe loc, în tigaie, fix atunci când vreau să le folosesc. Îmi plac mult și calde, aduc a coajă de pâine proaspătă 😅 . Sunt minunate lângă o salată sau lângă o supă cremă.

Biscuiți sărați, lipii sau blat de pizza din făină de banane verzi

Course Snack
Keyword crackers, flatbread, lipie, lipii, pizza

Ingredients

  • 150 g făină de banane verzi
  • 3 linguri ulei de măsline
  • 120-150 ml apă
  • sare după gust

Instructions

  1. Într-un bol se amestecă făina cu sarea, apoi se adaugă uleiul de măsline. Apa se adaugă treptat și se tot amestecă până când se obține consistența unei plasteline, ușor de modelat (vezi foto).

  2. Dacă dorești să prepari biscuiții trebuie să procedezi în felul următor: pui aluatul pe o hârtie de copt și îl întinzi cât mai subțire. Apoi cu ajutorul unui feliator tai bucățele de dimensiunea și forma pe care o dorești. Dacă coci aluatul întreg acesta nu se poate tăia ulterior, fiind destul de crocant. Se pune în cuptorul preincălzit cam pentru 10 minute. Cel puțin în al meu e suficient, dar cel mai bine e să îi supraveghezi ca să nu se ardă. 

  3. În cazul în care vrei să folosești aluatul pentru pizza trebuie să procedezi așa: îl întinzi subțire pe foaie de copt și apoi decupezi marginile pentru a forma un cerc perfect. Eu am folosit o cratiță pentru acestă operațiune. Apoi pui blatul la cuptor pentru 5 minute, astfel se întărește puțin și nu rămâne crud în partea de sus, sub toppinguri. După aceea îl scoți, adaugi tot ce vrei peste el și îl mai pui la cuptor 5-7 minute dar sub supraveghere și cu grijă pentru a nu se arde.

  4. Lipiile sunt cel mai ușor de făcut. Eu procedez așa: formez în palmă o bilă cam de dimensiunea unei caise. În tigaia caldă pun puțin ulei și apoi presez aluatul cu ajutorul unei bucăți de hârtie de copt până când acesta devine subțire și aproximativ rotund. Îl prăjesc pe ambele părți câteva minute. 

Please follow and like us:


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *